måndag, maj 18, 2009

nu har jag en sjukskrivning i handen..igen.. :/ dock är det ju bara 50% men ändå..är inte stolt över mig att jag är sjukskriven igen..
men jag vet varför jag är tvungen att sjukskriva mig igen..jag gick för fort fram i början av året..skulle inte gått från 100% sjukskrivning till 100% plugga med en gång..men jag klara ändå av fyra månader ungefär..varav två, tre av dom hade jag det otroligt rörigt privat..

var hos en läkare på vårdcentralen i gamlestan för att få sjukskrivningen. självklart så började han gnälla om att det är min ordinarie läkare på öppenvården som ska fixa sådant för mig. men, jag har ingen ordinarie läkare. den jag hade slutade innan jul, och eftersom jag håller på att byta öppenvård från k-älv till gbg så har jag inte fått någon ny läkare. så den snabbaste tiden jag kunde få till en läkare i k-älv var i början av juni, så för att csn & försäkringskassan inte skulle börja gnälla ville jag få en sjukskrivning så fort som möjligt och därför vände jag mig till vårdcentralen.
jag berättade allt detta för läkarn på vårdcentralen i gamlestan men han börja gnälla och moja iallafall..suck!! men jag fick min sjukskrivning iallafall och insomningstabletter. (min sömn har blivit sämre igen...)

efter läkarn stack jag till skolan för att prata med alisa ang min sjukskrivning. när jag var där träffa jag lite klasskompisar och fick via dom reda på att den teorin vi fått av rolf inte varit den teorin vi skulle få enligt våran studieplan.....så nu ska vi läsa in den teorin vi missat på en och en halv månad ist för under en helt termin..visst låter det skoj?! dubbelsuck!!
så jag gick till lektionen, trots att jag inte var psykiskt förberedd för att gå till någon lektion, bara några minuter in i lektionen började två elever gnälla på läraren om småsaker som dom missuppfattat och jag kände min panikångest komma krypande så jag gick där ifrån.

nu sitter jag hemma med två små godispåsar och försöker slappna av..det går inge vidare..
min fotled värker, min nacke och mina axlar är stelare än vanligt och det drar och sträcker så det gör mega ont hela tiden, det går inte att försöka stretcha ut det heller.. :(

ingen bra dag för mig idag.. :(

1 kommentar: