lördag, mars 28, 2009

Ta tag i min vikt! Nu jävlar!!

Av en ren slump råkade jag hamna på denna bloggen - emmasform.blogg.se - vilket fick mig att inse att nu jävlar är det dags för mig att ta tag i min vikt.
Har jag lyckats att ta tag i mitt liv i alla andra avseenden så ska jag klara vikten också..speciellt nu när jag mår så jävla bra och har såna underbara vänner och bor ihop med en av dom närmaste ^^
Och hon vill också gå ner i vikt så ska ta och prata med henne när hon gått upp och så kommer vi antagligen ta tag i det tillsammans ^^ bättre att vara två än en :) så kan man peppa varandra :)

Jag har också lagt emmasform i bevakning på bloglovin så hon kommer också hålla mig peppad :) alltid kul att läsa om andra som lyckas med samma sak som man själv vill lyckas med.. Plus att jag antar att jag kommer få tips och idéer från henne som man kan sno :P typ recept ^^

Så jag ska väl lägga upp lite bilder och så när jag väl kommit igång och ska även försöka hålla denna mer levande så ni mina vänner vet hur det går för mig ^^

Jag har dessutom hittat en perfekt pappersdagbok på maxi. På ena sidan står det Positiv och på andra Negativ. Och dom är så skriver man via båda sidorna..när man möts i mitten blir det typ upp och ner med den andra..om ni förstår :P ska försöka fixa en bild på den :)
Men med den hade jag tänkt att jag varje dag ska skriva minst två positiva saker och en negativ :) min pappa gnäller nämligen nästan alltid på mig för att jag nästan alltid bara gnäller om allt negativt som hänt mig..och att jag snöar in mig på det negativa..
Visserligen är ju det som är min sjukdom, Borderline, att jag antingen ser allt vit eller allt svart..aldrig både och.. Så är det någon negativ sak som hänt, som är ganska stor, så är det den jag snöar in mig på..även om jag försöker att tänka på det positiva som hänt också så är det fortfarande svårt för mig..
Men jag har kommit otroligt långt på två år :) för det är så länge som jag har hållit på att ta tag i mitt psykiska mående och min "sjukdom".

hmm, sitter och dricker cappuccino nu..undrar om det är "ok" att dricka egentligen..måste ju få dricka det annars klarar jag typ inte att hålla mig vaken i skolan :P men en last måste man väl få ha..eller? :P

3 kommentarer: