onsdag, april 22, 2009

jag borde egentligen sova..som vanligt..men jag måste skriva av mig om hur duktig jag har varit idag :D

jag har spenderat två timmar hos sjukgymnasten :D första 20minuterna svarade jag på massa frågor som Samuel frågade mig, om hur mitt liv ser ut, vad jag gör, vad jag har problem med osv..
sen i typ 30min gjorde jag massa rörelser, gick hit och dit, hoppade, rullade runt osv för att han skulle se hur jag rörde mig, hur rörlig jag är osv.. för att bättre kunna hjälpa mig med det jag behöver hjälp med och skriva ett så bra program till mig som möjligt.
resten av tiden spenderade jag i gymmet och cyklade i 10min, gjorde "tåhävningar" 15x2, steg upp och ner på en pall - höger fot först 15x2 - vänster fot först 15x2 - , satt i en stol och skulle räta ut mina ben när jag hade vikt på(6kg) 15x2, dra ner benen med vikt på(10kg) 15x2, gick snabbt i 10min, drog i gummiband tre olika övningar 15x2, "hitler hunden" alltså att jag står på alla fyra på en matta sen sträcker jag ut vänster ben och höger arm och håller så i några secunder och sen tvärt om 40st(20 på varje) och det sista låg jag ner på rygg med böjda ben - fötterna platt mot mattan- spände magen tryckte bäckenet mot mattan och höjde ena foten 20cm från golvet och höll så några minuter och sen likadant med det andra 40st (20 med varje)

det var jobbigt kan jag säga..men vad nöjd jag känner mig :D ska göra samma saker på måndag sen på onsdag ska jag till gerås hallen nära galileis i bergsjön för att gå igenom vad för maskiner dom har osv så jag kan börja gå dit ist för att försöka boka tid hos sjukgymnasten.. :) känns mega bra :D

trots att jag gjort så mycket idag så har jag tydligen inte gått så mycket..

Steg: 3357
Sammanlagd distans: 2,21km
Effektiv gångtid: 43min


jaja, nu har jag skrivit av mig :) så nu ska jag i säng..först kolla vad månster håller på med..suck :P

Over and Out

1 kommentar: