måndag, april 06, 2009

Jag har börjat fundera lite på hur sjukvården är i detta landet. Jag är 22år, och för att jag ska kunna fungera på dagarna måste jag ta två antidepp, effexor 150mg och två sinnesstabiliserande, seroquel 200mg. Och för att jag ska kunna sova en propavan. OCH för att jag inte ska väcka hela bergsjön av mina snarkaden en speciell receptbelagd nässprej och receptbelagd astmamedicin..... vad är det för liv för en 22åring egentligen??
Sen har jag många kompisar som är under 20 som går på runt 5-10 piller om dan för att funka. Varför har sjukvården så jävla lätt för att skriva ut piller ist för att verkligen ta folk på allvar och hitta nån bättre lösning?!


Just nu sitter jag på fröken ohlsons kafé och myser med té alldeles själv ^^
Har med mig datorn för jag och Therese skulle arbeta lite med vårat projektarbete. Men nu har hon gått och jag sitter kvar och bara tar det lugnt :) mycket skönt ska jag säga ^^

Funderar på att kolla på lite L-word :P


Tankar jag hade igår kväll när jag försökte somna:
Jag har ju köpt mig en ny leksak nu. Men har kommit på att jag inte tycker om leksaker som man "stoppar" upp i fittan, utan jag vill bara ha nåt att reta klittan med.
Hade gärna velat skaffa en sån där fjäril som har en sele till så man slipper hålla den på plats. Dock är ju dom så dyra. Men det borde inte vara så svårt att fixa en egen sele och bara köpa en billig klitorisvibrator ^^
Sen ska man ha på sig den och göra vanliga sysslor hemma. Se hur länge man kan gå omkring innan man kommer och se hur många gånger man kan komma :P man kommer ju bara helt slut efter ett tag :P fan vad härligt ändå ^^ ;)

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar.
    Har tänkt tanken själv, alla ting äro tre. Men jag räknar med att bryta en tå, det räcker:)

    Jag kämpar på för barnens skull.
    Kram till dig:)

    SvaraRadera